OCR Output

a fénymérés. A stúdióban a kezdeti képeknél beállítottam a mo¬
dellt a háttér elé, majd beállítottam a főfényt, mely jelen esetben
egy Westcott 7-es ernyő volt, melyet egy diffúzoron kertesztül
egy Alien Bee 800 vakuval használtam f/4-es rekeszértékre ál¬
lítottam a blendét, mivel szerettem volna kis mélységélességet
elérni, de nem olyan mértékben, hogy csupán a szempillákon
legyen a fókusz. Ezután következett a kék fény alkalmazása.
Ehhez egy Nikon SB-800-as vakut állítottam be a kamera mögé,
fölé, és 45 fokos szögben lefelé megdöntve. A MagMod lap¬
kát hozzáragasztottam a vakuhoz fekete szigetelőszalaggal
(sajnos nem találtam a lapka tartót, mivel egy ideje már csak
nagyon ritkán használok vakut). Ismét beállítottam f/4-re a
blendét, a modell feje mellett, ahol a fény fog felvillanni. Minden
készen áll? Közel sem.

A fények nem voltak teljes összhangban, de ezt egyszerűen úgy
oldottam meg, hogy az Alien Bee erősségét lejjebb állítottam
f/2.8-as beállításhoz. Ennek köszönhetően a kék fény sokkal
dominánsabban érvényesült, ugyanakkor az előadók arcának
részletei sem vesztek el. Ezután baloldalról egy fehér hungaro¬
cell lappal lágyítottam az árnyékokat és visszavertem egy kevés
kék fényt az arcra. Nem mértem pontosan ki, de a körülbelül fél
méterre raktam a hungarocellt a modellek arcától. Ezzel a lépés¬
sel zárult a tesztfotózás.

A TEDx-nek tetszett a végeredmény, és rábólintottak a fotósoro¬
zat elkészítésére. Mint ahogyan a tavalyi közös munkánk során,
most is azt terveztem, hogy a konferencián is ki fogom rakni a
képekből készült printeket. A TEDx hozzájárult, hogy egy másik
beállítást is összerakjak a fotózás alatt, amivel megismétlem

majd a képsorozatot. Ez természetesen azt jelentette, hogy
több időt kellett szánnom az előadókra és az előkészületekre is.
Amikor ezt az időt szerettem volna minimálisra csökkenteni, az
előkészítésen és a mérésen tudtam egy kis időt nyerni. Tudtam,
hogy egyszerű fehér hátteret szeretnék a képekhez és egyetlen
fényforrást, amely az előadóra irányul. Ezért a fotózásra ma¬
gammal vittem egy hátteret, egy egészen halvány bézs színűt,
mivel nem volt kéznél hófehér hátterem. Miután felállítottam,
elhelyeztem egy Profoto Pro-8a generátort mindkét oldalon
egy-egy fejjel. A háttérnél a fénymérővel f/8-ra mértem. Amint
egységesen f/8-at mértem a háttér azon részén, amely a képen
látszani fog, mindkét Prophoto fej elé fekete szivacsdarabot
helyeztem, hogy megakadályozzam a fény kiszűrődését, mivel
nem szerettem volna semmilyen élfényt. A főfényhez Profoto
B1 vakut használtam egy nagy octabox-szal. Ezt körülbelül 180
cm-re állítottam a háttértől, abban a tudatban, hogy a modell
körülbelül 120 cm távolságban lesz a háttérhez viszonyítva.
f/5.6-ra mértem fényt, azt a szabályt követve, hogy ha hófehér
hátteret használnék, éppen egy értékkel a fotózásnál használt
rekeszérték fölöttit kellene használnom. Ha ennél alacsonyabb,
a háttér szürke lesz, ha magasabb, a beégés következtében
csökken a kontraszt mennyisége. Az asszisztens fehér reflek¬
tort használt a fényképezőgép bal oldalán és körülbelül f/2.8¬
3.5-ös értéket mért ki, hogy a fejnek azon az oldalán se vesz¬
szenek el a részletek. Az egész beállítás lényegesen kevesebb
időt igényelt, amikor fénymérőt használtam, mert nem volt szük¬
ség rá, hogy minden egyes kattintás után minden beállítást át
kelljen állítanom. Ha megfelelően használod, a fénymérő nem
hazudik. A háttérfény és a főfény beállítása kevesebb, mint egy
percet vett igénybe.