Bár nem első alkalommal használtam, nemrégiben, amikor a
TEDx számára készítettem egy fotósorozatot az Ohio Állami
Egyetemen rájöttem, hogy mennyire megkönnyíti a munkámat
a fénymérő. Szinte minden időmben, amikor fényképezőgépet
vettem a kezembe, portré fotózással foglalkoztam. Ennek az idő¬
nek a nagy részében vakut használtam. Kezdésként lőttem pár
képet, miközben változtattam a rekeszt és a fényerőt, valamint a
fényforrás elhelyezkedését, egészen addig, amíg elértem a várt
eredményt. Amatőrként ez a megoldás remekül bevált. De ami¬
kor úgy döntöttem, hogy a fényképezést választom hivatásom¬
nak, és elkezdtem kiépíteni az ügyfélkörömet, ez a módszer nem
bizonyult elég hatékonynak, így be kellett szereznem egy olyan
eszközt, amire sose gondoltam, hogy egyszer szükségem lesz.
68 - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 2017 / 2.
Íme, a lezajlott forgatókönyv: TEDx felkért, hogy készítsek el
egy portré sorozatot a marketinges anyagukhoz, amely illik a
borongós, ugyanakkor élénk színezetű témájukhoz. A színséma
lényegében a feketére, kékre, lilára és fehérre épült. Volt egy
határozott elképzelésünk, melynek keretében a fényforráshoz
kék szűrőt illesztettünk és a fekete hátteret használtuk, hogy
végeredményben sötét, kontrasztos portrékat kapjunk. Amint a
koncepció megszületett, a stúdiómban hozzáláttam, hogy éles¬
ben is kipróbáljam egy modellen. Nem volt egy túlbonyolított
megvilágítási séma, de többször is be kellett állítani, mivel a
konferencia résztvevői nem ugyanazon a helyen, ugyanabban
az időben fognak állni. Ennél a pontnál vált kulcsfontosságúvá