OCR Output

kaphat önálló tudásteret? Elképzelhető, hogy a kommunikáció változatainak, a tabuku¬
tatásnak, a párkapcsolati intimitásoknak, a testiségben rejlő izgalmas mitoszvilagnak
szinte egyetlen ,,tudasteriileti” klasszifikációja sem képes válaszolni a Gerevich által
föltett kérdésekre? Nem vagyok hivatott mindezekre a kérdésekre magyarázatot találni.
Annyi bizonyos, hogy ha a szerző nem is tett semmi mást, csupán egy vagy több rend¬
kívül izgalmas művészetlélektani kötetet szerkesztett forrásanyaggá, akkor már meg¬
tette, amit a közérdeklődés számára kínálható művészetesztétikai és alkotáspoétikai
igények gyarapításával megtehetett!

STE JÖZSET

a ú

A Teremtő vágyak című kötet vállalása (Picasso nyomán...) , a művészt és múzsáját
egymásba fonódó, szimbiotikus viszonyban láttató" dualitás megjelenítése. Az öt na¬
gyobb fejezetre (s azon belül számos kettős portréra) tagolt könyv a szerelmi frusztrá¬
ciókkal, a csalódások képi tükreivel indít. A második fejezetben összehangolt hetero¬
szexuális kapcsolatok és válságok sérüléstörténetét, addikciós hatásait mutatja be a
szerző, a harmadikban a fizikai és a pszichikai erőszak kap teret az autoriter apák, ag¬
resszív apa-gyermek kapcsolatok, szexuális abúzusok bemutatása révén, a negyedik¬
ben az , Eltaszított múzsák" kegyetlen visszahatásainak példatára olvasható, az ötödik¬
ben pedig a tragikus végkifejletek, betegségből fölépülő erő, a , mélybe zuhantak" és
, Paradicsomból kiűzöttek" lázadásai, talpra állásai jelennek meg. A záró, hatodik feje¬

157