OCR Output

mekhez, akkor ott erősíteni tudjuk a kutatási tevékenységet. Azok a kiváló kutatók,
akik lehet, hogy nem jó oktatók — hiszen a két szakma nem ugyanaz -néhány alkalom¬
mal ismertetik az újabb kutatásaikat, és így disszeminálhatóak nem csak a konkrét
eredmények, hanem a kutatói tapasztalatok is. Ezzel nincs is elvi probléma, és először
a kormányzat is azt kommunikálta, hogy az egyetemek majd felszívják a mostani aka¬
démiai dolgozókat — csakhogy az egyetemek már most is inkább leépíteni kényszerül¬
nek. A Budapesten dolgozó kollégáim menjenek az ELTE-re, miközben tele vannak a
hírek azzal, hogy az ELTE megválik számos oktatójától? A vidéki felsőoktatási intéz¬
ményeknél talán még nagyobb a probléma. Ha a költségvetésből előzőleg felfejlesztik
a felsőoktatást, akkor el tudom képzelni ezt a megoldást, de a két rendszer párhuzamos
leépítése biztosan nem hoz megoldást.

A kormányzat már évekkel ezelőtt megkezdte egy párhuzamos, elsősorban társada¬
lom- és bölcsészettudományi intézményrendszer felállítását (a sort 2014 januárjában

73