Kezdetben milyen nehézségekkel találkoztatok?
Két oldalról közelíteném meg a dolgot. Elsőkörben az eszköz
beszerzése és annak a munkához való optimalizálása állított
nagy feladat elé. A kompromisszummentesség nagyon fontos.
Csak így lehet a legmagasabb színvonalú terméket előállítani. A
másik oldal pedig az, hogy megtaláljam a vállalkozás gazdasá¬
gos működtetéséhez vezető utat.
A Flashbackben töltött idő alatt realizálódott bennem, mi is
az értéke a fotónak, mennyi munka, tudás és technika van egy
jó kép mögött. Amikor saját lábra áll az ember, ki kell találnia,
mennyi az annyi. Belelátva a borászatok hétköznapjaiba, elég
nehéz olyan árat találni, ami egyaránt megfelelő a kisebb és
nagyobb pincészeteknek is. Ez bonyolult és hosszadalmas
folyamat, de szerencsére egyre bővül azok köre, akikkel hosszú¬
távon együtt tudok dolgozni. Ezek a munkák több külföldi újság
címlapján való megjelenést, könyvet és egyéb megrendeléseket
hoztak az évek folyamán.
Mi a legfontosabb egy megkeresésénél? Hogy építitek fel a ké¬
peket? Az egészet egy nagy utazásnak kell elképzelni, vagy a
koncepció már előre megvan a fejedben?
A legfontosabb talán az a pillanat, amikor személyesen le tudok
ülni a megrendelővel és együtt találjuk ki, hogy hogyan öntsük
képekbe az elképzeléseit.
Ez minden esetben más és más, hiszen nincs két egyforma
borászat és nincs két egyforma étterem, de két egyforma étel
sem. A fejemben mindig megvannak az elkészítendő képek, de
ezeket rugalmasan kell kezelnem, mert elég sok kép készül kül¬
ső helyszínen és a természet nem mindig kegyes.
A közös gondolkodások és számtalan látogatás során egy-egy
közösség tagjává fogad, a tokajiak például azt mondják, ha nem
is ott élek, de lassan oda tartozom. Úgy tudom megmutatni a
környezetüket és az őket körülvevő tájat, ahogyan ők maguk
látják. Nagyon sok barátot szereztem ennek köszönhetően.
Nálam nagyon fontos a hitelesség, ezért sokszor több időt töltök
a borászokkal, hogy ténylegesen közelebb kerüljek a témához.