OCR Output

Sok fotós azt meséli magáról hogy észre sem vette, egyszer
csak fotós lett. Te ennél sokkal tudatosabban építetted fel fo¬
tós vállalkozásod. Szerinted mi kell ahhoz hogy valaki sikeres
fotós legyen?

Azt gondolom, hogy a fotósként elért sikerteimet az erős üz¬
leti szemléletemnek köszönhetem. Az eredeti végzettségem
közgazdász, így komoly üzleti stratégiai és marketing tudásra
tudtam alapozni a fotós vállalkozásom.

A legjobb döntésem egyértelműen a specializáció volt. Manap¬
ság bárki, akinek van egy draga kamerája meg egy facebook
oldala, az profi fotósnak tartja magát. Meg kell tehát magunkat
különböztetni valamivel a tömegből. Plusz képtelenség minden
területen kiemelkedő munkát nyújtani. Anno én extrém mounta¬
inbike fotózással kezdtem, később rendezvényeket, esküvőket
fotóztam, aztán szerettem bele a stúdió portréfotózásba. Mind¬
egyikhez teljesen más fajta felszerelés és látásmód szükséges.
És legfőképpen totálisan eltérő a célközönség mindegyik ese¬
tében.

Ha leszűkíted a szolgáltatásod egy szakterületre, akkor sokkal
könnyebb lesz összeállítani a felszerelésed, és gyorsabban ki
tudod tanulni a fortélyait. Egyszerűbb lesz ezen felül megtalál¬
nod a célközönséged és kiismerned a szokásaikat, hogy az ő
igényekre tudd szabni teljesen a szolgáltatásod. Mivel minősé¬
gi képeid lesznek idővel, és jól van belőve, hogy kinek készíted
a képeket, ezért el tudsz kérni érte prémium árat, és nem kell
egy hónapban 100 embert fotóznod vagy 8 esküvőt lenyomnod.

Mivel én vállalati környezetben dolgoztam, és a portré az erős¬
ségem, ezért adta magát, hogy üzleti portréfotózás legyen a fő
irányvonal számomra. Ezen belül is tovább szűkítem célközön¬
ségem Budapestre, a magasan iskolázott közép- és felsőveze¬
tői rétegre. A prémium árazásom is segíti mindezt. Ezek ered¬
ményeképp az ügyfeleim 95%-aval szívesen dolgozom együtt,
mert megbecsülik és értékelik a munkámat.

Kiskunlacházán viszont hiába próbálnék headshot fotóstúdiót
nyitni, hamar felkopna az állam. Ahol egyszemélyben te vagy "A
fotós", ott valóban neked kell a falu napok fotózásától az iskolai
tablóképekig mindent csinálnod, hogy meg tudj élni. Ebben az
esetben az ott élő emberekre vagy specializálódva.

A fotózás, de a portré fotózás különösen - egy bizalmi munka.
Hitelesnek kell tehát tűnni a potenciális ügyfelek szemében.
Ennek legfontosabb eleme a portfóliónk, ezért kiemelkedő je¬
lentőségű, hogy tudatosan és konzisztensen állítsuk össze. Ha
felmész a weboldalamra, akkor azonnal látod, hogy mit fogsz
kapni nálam: egy letisztult, stúdióban készült headshot képet,
amin bomba jó az arckifejezésed. Az összes többi csak körítés.
Ha van több terület is, amiben dolgozol, akkor azt javaslom,
hogy rendezd őket külön galériákba. Vagy akár csinálhatsz kü¬
lön weboldalt is nekik. Csak világosan lássák az emberek, hogy
mit kapnak nálad a pénzükért. A galériákban lehetőleg minél
több fotózás képei legyenek. Ne azt érezzék az ügyfelek, hogy
felbéreltél egy modellt, akit lefotóztál 8 féle képpen, mert abból
nem fogják elhinni, hogy róluk is jó képet fogsz tudni készíteni.

22 - TRIPONT FOTO voc Gheasm - 2017 / 2.