OCR Output

bevezetőben is említettem - 4K-ban fényképezve 60 képet
tud lőni 1 másodperc alatt. Ami igazán egyedivé teheti a
riportfotósok közt, az az, hogy 18 megapixeles fényképeket
készít 6K módban, méghozzá 1 másodperc alatt 30 darabot!
Ráadásul semmiféle megkötéssel nem kell számolnunk,
úgy mint más típusoknál ilyen felbontás esetében, hiszen
nem csökken a képkivágás mértéke, mivel teljes egészében
kihasználja az érzékelő méretét.

Videós alapokon nyugszik az úgynevezett post-focus vagyis
magyarul az utólagos fókusz funkció, ami annyit jelent, hogy
készít egy ultra nagy felbontású videót úgy, hogy azon nagyon
rövid kis "filmecskében" a fókuszpont a lehető legközelebbitől
a végtelenig terjed. Ebből vághatjuk ki a fényképezőgépben,
vagy akár utólag a számítógépen az mp4 fájlunkból a kívánt
képet. Azért nem árt tudni, hogy ez az utólagos fókuszálási
lehetőség megköveteli azt, hogy stabilan tartsuk a masinát
és a fotózandó dolgok nagyjából egy helyben maradjanak!
Tehát ezzel az opcióval biztos, hogy nem fogunk portrézni,
inkább akkor ajánlatos a használata, ha gyorsan akarunk egy
fókuszsorozatot lőni!

Az élességállítási képességével teljesen elégedett voltam,
precíznek és gyorsnak találtam! Még félhomályban, sötétben
is boldogult a kontrasztalapú szisztéma, igaz némi kis
bizonytalanságot tapasztaltam ilyen körülmények közt!
Mindenesetre a 225 fókuszpont bőséggel elegendő ahhoz,
hogy megfelelően lőjük be az élességi területünket.

Mivel a full frame-es gépekhez képest csak a fele a szenzorméret,
így vadfotózásra vagy éppen sportfotózásra is ajánlható.
Kijelentésemet erősíti a követőfókuszának tökéletessége is!
Amúgy fokuszmodbol háromféle választható keresőt használva:
egyszeres autofókusz, rugalmas autofókusz (Ebben az
üzemmódban az expozíciós gombot félig lenyomva a készülék

WIRELESS

automatikusan beállítja a fókuszt. Ha a téma az expozíciós
gomb félig történő lenyomása közben elmozdul, a fókuszt
a fényképezőgép a mozgásnak megfelelően automatikusan
korrigálja.) és az említett folyamatos autofókusz. Mindazok,
akik csak most ismerkednek meg a fotózással és nincsenek
tisztában a fókuszálás mikéntjével, nekik ajánlható a fej és
szemkövető fókusz élőképes üzemmódban.

Már említettem, hogy rendezvényfotózásra, sportfotózásra,
vadfotózásra is alkalmas paraméterei szerint a japán
Panasonic-kal és a német Leica-val közösen kifejlesztett Lumix
DC-GH5, de csendes működése miatt észrevétlenül tudunk
komolyzenei koncerteket, nagy összepontosítást megkövetelő
munkafolyamatokat megörökíteni.

Fenti állításaim már csak azért is igazak, mármint, hogy ilyen
sok területen hasznosítható a kamera, ugyanis 12 fotót tud egy
másodperc alatt lőni egyszeri fókusszal, míg folyamatossal
9-et, egészen 100 fotóig pufferelve nyers képformátumból.
Itt jegyzem meg, hogy amíg menti az elkészített fényképeket,
addig nyoma sincs semmiféle lassúságnak mint egyes MILC¬
ek esetében, amik pufferelés közben szinte használhatatlanok.
A tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépekre
sajnos jellemző, hogy az akkumulátoruk nem igazán bírja a
strapát. A tesztelt példányról megállapítható a tükrösökkel
összevetve, hogy bizony-bizony tényleg nem olyan jó
az energiafelhasználása, viszont a tisztesség kedvéért
megjegyzem: járt már nálam számos MILC, amik jó ha ¬
nevetséges - másfél-két óra üzemidővel rendelkezik csak. Ez
alól pozitív kivétel a GH5, ami azért három-három és fél órát is
bír folyamatos használat közben!

2017 / 1. - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 99