De a kellő rutint csak 10-15 repüléssel szereztem meg. Onnantól
kezdve jobban tudtam összpontosítani a kameramozgásra, ha
éppen videóztam, vagy az expozíciós beállításokra fotózáskor.
És ha már a beállításoknál tartunk: az elején az összes beállí¬
tást, mint az ISO, expozíciós idő, zársebesség stb. automata
módban használtam. Csak később függetlenítettem a fejem¬
ben a repülést a képkészítéstől, és elkezdtem a manuális beál¬
lításokat használni repülés közben. Ez különösen videózásnál
fontos, hogy a változó fényviszonyok közt a kép világossága és
kontrasztja ne változzon, mert azt utólag, vágás közben szinte
lehetetlen korrigálni.
A színek árnyalatával és a telítettségükkel néha akad gond, ami
vélhetően a szenzor méretéből és a feldolgozó processzor minő¬
ségéből adódik, de persze mindezt akkor érzékeljük, ha a tükör¬
reflexes gépek full frame-szenzorához hasonlítjuk a kép minő¬
séget. Egy csúcskategóriás mobiltelefonhoz képest viszont a
Phantom 4 képminősége nagyságrendekkel jobb. A probléma
elsősorban a Nappal szemben fotózva/videózva jelentkezik,
mert a lens flare hatás erős, és tompítja a rajzot. Illetve kont¬
rasztos fényviszonyok közt az árnyékos részekkel nehezebben
bánik a szenzor.
I . ——— tet
EEO —O—Ee
A EE) ee szú Ds he sora)
2017 / 1. - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 95