OCR Output

Mikor kezdtél el fotografiaval foglalkozni?

Még a gimnáziumi évek alatt mutatta az egyik osztálytársam a
bridge gépén, hogy milyen klasszul lehet állítani a záridőt és a
rekeszt, és ezek a beállítási lehetőségek milyen hatással vannak
az elkészülő képre. A kezdeti hobbiban aztán felismertem a hi¬
vatásomat, így szerettem volna elmélyíteni a fotográfiai tudáso¬
mat. Felvételt nyertem a Novus Művészeti Iskolába alkalmazott
fotográfia szakra, onnan pedig egyenes út vezetett a BKF-re (ma
már METU). Ott alkotói szakirányon végeztem el a fotográfia BA
képzést.

A fotográfia BA megszerzése után a MOME MA Média Design
szakára szereztél felvételt. Mennyire volt az más, és hogyan kell
elképzelni egy média designert napjainkban?

Mivel már az alapképzésen is nyilvánvalóvá vált számomra,
hogy nem feltétlenül csak a fotográfia médiumában gondol¬
kozom, hanem egyre inkább foglalkozom a határterületekkel,
kézenfekvőnek tűnt a választás, hogy egy másik szakon foly¬
tassam tanulmányaimat. Végzett hallgatóként visszatekintve
az elmúlt 2 évre, amit a MOME-n töltöttem el a Media Design
mesterképzésen, azt hiszem, jó döntést hoztam. Nehéz össze¬
hasonlítani az alapképzéssel, hiszen teljesen más az oktatás
struktúrája. Elsősorban az interdiszciplinaritáson van a hang¬
súly, ezt legegyszerűbben úgy lehet elképzelni, hogy többféle
területre látogatunk el, új médiumokat használunk.

Úgy gondolom, a média designer fogalmát nehéz meghatároz¬
ni, hiszen nagyon széles a paletta. Ha a csoportomból indulok

66 - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 2017 / 1.

ki, minden hallgatótársam számára nyilvánvalóvá vált a két év
alatt, hogy mivel akar a jövőben foglalkozni, és ez nagyon szé¬
les spektrumot fed le. Van, aki kreatív ügynökséget fog vezetni,
másvalaki a VFX utómunkában jártas, van olyan, aki autonóm
médiaművészettel fog foglalkozni. Ezek mind a média design
területéhez tartoznak.

Kérlek, mesélj pár szót a mestermunkádról.

Mestermunkám a MediaMarked címet viseli. VHS-alapú, 9 csa¬
tornás videóinstalláció, egyfajta szubjektív archívum, amely
gyerekkorom mediális emlékeit gyűjti össze és strukturálja. Az
inspirációs forrásom az olyan típusú, töredezett mellérendelés,
amely a többször felhasznált, minden családtag kezén megfor¬
duló videókazettákat jellemezte. A több csatornán párhuzamo¬
san futó, első pillantásra véletlenszerűnek tűnő képkavalkád
fokozatosan fedi fel a mögötte rejlő rendszert, és válik analizál¬
ható, összetett élménnyé.

Milyen projektjeid és koprodukciós terveid zajlanak jelenleg, és
a jövőben mivel szeretnél foglalkozni?

Most főként a saját, félbemaradt projektjeimet szeretném befe¬
jezni, amelyek hasonló tematikát érintenek, mint a mestermun¬
kám. Ezenkívül nagyobb csapattal készülünk egy őszi kiállítás¬
ra, amelynek célja a társadalom érzékenyítése lesz, de erről még
nem árulhatok el többet. A jövőben szeretnék tanítással foglal¬
kozni, illetve szeretném kipróbálni magam új területeken is.