Fiatalon nyitottad meg az első stúdiódat, Patinszki Misával közösen. Hogy történt az
elhatározás, és milyen volt az ide vezető út?
Régóta szerettem volna meglépni azt a szintet, hogy saját stúdiót nyithassak. Mivel
hallottam, hogy Misánakis hasonló tervei vannak, egy közös fotózáson felhoztam neki
az ötletet. Egyből megtaláltuk a közös hangot, és azóta nem csak üzlettársak, hanem
barátok is lettünk.
Fontos számomra, hogy olyan dolgok vegyenek körül, amelyekben ott a potencia a
folyamatos fejlődésre. A stúdióra is ilyen mérföldkőként tekintek.
Ahhoz, hogy valaki fotós legyen, előbb bele kellett látnia munkafolyamatokba, aláza¬
tosan helytállnia. Te Zsólyomi Norbi mellett dolgoztál asszisztensként. Ez mekkora
előnyt jelent egy ilyen nagy piacra kerülésnél, mint a fotózás?
Tartalmas volt Norbi mellett dolgozni, látni azt, hogy milyen mentalitással és profiz¬
mussal kell helytállni a szakmában. Az intenzív tanulás mellett megismerhettem Fibit
is, mindkettejükkel nagyon jó kapcsolatban vagyok a mai napig. A legjobb dolog, ha
olyantól tud tanulni az ember, aki elismert a szakmában, és ezt később kamatoztatni
is tudja.
Ehhez elengedhetetlen a munkával szembeni alázatosság, a folyamatos tanulás és fej¬
lődés. Követem a nemzetközi fotósok munkáit. Ez mindig fejlődésre ösztönöz — talán
emiatt is vagyok maximalista.
Milyen munkákon dolgoztál az elmúlt fél évben? Hogy telnek a mindennapjaid?
Elég sűrű volt az elmúlt fél évem, mert a stúdió létrehozása rengeteg energiát, munkát
igényelt. A megfelelő hely keresése, az arculat kialakítása és kivitelezése sok időmbe
került.
Ezek mellett rengeteg fotózásom volt az elmúlt hónapokban. Saját projektet Balla Fri¬
da stylisttal szoktunk kidolgozni. Most, hogy ezen a húzós időszakon túlvagyok,
2017 / 1. - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 21