Hogy kerültél kapcsolatba a fotográfiával?
A fotózással való kapcsolatom középiskolában kezdődött.
Szerencsére olyan iskolába jártam, ahol volt fotós óránk és
mindemellett egy teljesen felszerelt fotólabor is.
Az utolsó éveimben teljesen megszállottá váltam, és el¬
kezdtem kihagyogatni az órákat, hogy több időt tölthessek
a laborban. Ekkor már tudtam, hogy a fotográfiának fogom
szentelni a karrierem.
Miként találkoztál először a légi fotózással?
Közel két évtizedig fotóztam tengerpartokon. Az új és egye¬
di perspektívát keresve, annak érdekében, hogy minél job¬
ban elrugaszkodhassam a témán belül, szükségem volt arra,
hogy magasabbra merészkedjek. A légifotóba vetett hitem¬
mel és a néhány kudarc után a Phase One-hoz fordultam.
A felszerelés elérhetővé tette számomra, hogy a levegőből
készítsem el a felvételeim, míg más digitális vagy analóg
megoldások nem tettek volna eleget a nyomtatáshoz szük¬
séges kritériumoknak. Az ügyfeleim, megrendelőim egyre
nagyobb és tisztább printekben gondolkodtak. Az utóbbi
időben például készítettem egy 6’x10’ méretű printet (182.9
x 304.8 cm) egy hotel előcsarnokába, és megmondom őszin¬
tén, nem sikerülhetett volna a hozzá szükséges felszerelések
nélkül. Összességében a technológia az, ami azóta lehetővé
tette számomra a légi fényképezést és hogy új témákat fe¬
dezzek fel más-más perspektívából.
72 — TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 2016 / 2.
Milyen rendszerrel dolgozol, és milyen kiegészítő felszerelé¬
sekre van szükség a munkáid során?
Jelneleg a Phase One XF 103 100 MP rendszerrel, a kék gyűrűs opti¬
kákkal dolgozom, hozzá egy Kenyon-Lab K-8 giroszkóppal a kamera
stabilizálásáért, és persze egy helikopterrel.
Hogy fogalmaznád meg a munkásságod?
Nagyon nehéz megfogalmaznom a saját munkám, hiszen nem tu¬
dom semlegesen nézni magam, így egy idézetet használok valaki