OCR Output

tehát autentikusabb lesz, így ebből a szempontból a magán célra
készült munkáim és a felkérések teljesítése sem választhatóak el
egymástól, mert mindkettőnél az eredetiségre való törekvés a fő
motívum.

Kikből és miként áll össze a ,Tombor" stab?

A stábom folyamatosan változik, mert különböző megrende¬
léseken dolgozom más-más helyszíneken. Természetesen New
Yorkban, Londonban, Madridban és Milánóban is vannak állandó
munkatársaim, ezek főként az asszisztensek, digitális operátorok,
fodrászok és a sminkesek. A stylist, az art director és a modell sze¬
mélye általában munkaként változik.

Nemzetközi viszonylatban hova sorolnád magad?

Nehéz lenne egy képzeletbeli listát létrehozni és ezen rangsorolni
magam, hiszen a fotózás eredménye szubjektív és megítélése an¬
nak függvénye, hogy mely szempontok szerint csoportosítanánk az
említett művészeket. A divatfotózásban teljesen más a névsor, mint
a kortárs vagy képzőművész körökben, és ezt értelmetlen is len¬
ne összehasonlítani, mert az egyiknél a művész rangját a nevéhez
köthető magazin megjelenések és a márkanevek nívója határozzák
meg, míg a másik csoport esetében a siker inkább a képviselő ga¬
léria reputációja, a kiállítások és képeladások tükrében mérhető.
New Yorkban több száz hozzám hasonló művésszel versenyzem
ma, és még rengeteget kell tanulnom az igazi sikerhez.

Miként történik az ügynökségi együttműködés és hogy
kerültél kapcsolatba velük?

Az ügynökség megválasztása nagyon fontos, egyrészt azért, mert
szakmailag ezzel pozícionálom magam, másrészt pedig olyan bizal¬
mi és üzleti kapcsolatot építhetek ki megrendelőkkel, melyre önál¬
lóan nem lenne lehetőségem egy ismeretlen piacon. Egy jó ügynök
rengeteget tud hozzátenni a képviselt fotós sikeréhez, fő feladata
a promóció, az üzleti kommunikáció, a jogi kérdések felügyelete,
financiális ügyvitel, stratégia, portfólió javaslatok, valamint az alko¬
tói és kreatív lehetőségek felkutatása. Az amerikai ügynökségemet,
a See Managementet, portfólió interjú során választottam, míg az
angol ügynököm személyesen keresett fel és ajánlott szerződést.
A művészeti menedzsmenttel folytatott hosszútávú munka bizalmi
kapcsolat, kulcsa a megbízhatóság és a lojalitás.

Melyik a szívedhez legközelebb álló sorozatod?

A napokban megjelent Supernation második számába készült so¬
rozatom Cato van Ee-vel. Most több olyan sorozaton dolgozom,
ahol teljesen leválasztom a divat részt, a helyszínen készült , urban
landscape" fotók mellől, így a néző a helyszínt tekintve két külön¬

52 — TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN — 2016 / 2.

Ki az az alkotó művész, aki a legmeghatározóbb volt a
munkásságod során?
Richard Avedon.

Axente Vanesszával készült sorozatod elérhető egy korláto¬
zott számban megjelenő kiadványként. Kérlek mesélj erről

a kezdeményezésről.

A Supernation eredetileg egy évente kétszer megjelenő, angol
nyelvű, divatról és művészetről szóló, New Yorkban élő emigránsok
képi alkotásait bemutató periodika lett volna. Az alapgondolatom
az volt, hogy egy új platformot teremtsünk szabad és kompromisz¬
szummentes alkotásra vágyó művészeknek, nyomtatott formában.
Végül publikációban tapasztalt barátok véleményét kikérve, némi
tanakodás után úgy döntöttem, hogy a Supernation saját munká¬
imat összegyűjtő újságformátumú promóció lesz, mely nem kerül
hivatalosan forgalomba és terjesztésre sem, hanem személyre szó¬
lóan juttatom el szakmai döntéshozókhoz és munkatársaimhoz. Ez
az évente megjelenő képes publikáció elég pontosan definiálja azt,
amit éppen most a fotóról gondolok. A kiadványt Salát Zalán Péter
tervezi, a Supernation dizájnja és nyomtatása ennél biztosabb ke¬
zekben nem is lehetne, hatalmas öröm ilyen nagy tudású emberek¬
kel együtt dolgozni. A 2015-ös első számot Axente Vanesszának,
hazánk legsikeresebb szupermodelljének szenteltük, mely egy tab¬
loid formátumú, fekete-fehér , napilap szerű" kiadvány lett, míg
az idén októberben megjelent második szám, egy négy sorozatot
tartalmazó, kisebb méretű, színes bookazine.

Tombor Zoltán New Yorkban élő fotográfus
sokunk számára példaképként, nagymesterként
ugrik be. Számtalanszor fotózta hazánk legsikere¬
sebb szupermodelljeit Axente Vanesszát és Palvin
Barbarát is, pár hete Alicia Keys állt a kamerája
elé. Nem elégszik meg önmagával, folyamatosan
fejlődik és tanul, a világ legjobb magazinjai
publikálják képeit.