OCR Output

FUJIFILM

A fiatal fotós generáció telefonon
szocializálódott.

Manapság nem nehéz egy fiatal fotósnak kiélni a belülről fakadó ex¬
hibicionizmusát. Könnyű inspirálódni, hiszen a végtelen, magas mi¬
nőségű fotós tartalom könnyen elérhető, mindössze néhány kattin¬
tásnyi távolságra van a kezdőktől. A fotóstechnikai minőség helyett
telefonos manipulációkkal operálnak az új generációs fotósjelöltek,
akikben az a közös, hogy a technikai bravúrok helyett a friss megkö¬
zelítésű kompozíciók kerültek előtérbe. A gyors felfutású online si¬
kerek hátulütője viszont az, hogy a like-ok és a megosztások sokszor
nem jelentenek igazi visszacsatolást. Kimaradnak a folyamatból azok
a fotós mesterek, akik korábban ellátták a kurátor szerepet, amit ma
a közösségi oldalak ereje vett at. A #Fujifilmaspekt pályázat egyik ta¬
nulsága, hogy az új generációs fotósok is ki vannak éhezve a szakmai
visszacsatolásra.

Csak egy hashtag

A Fujifilm felismerve a problémát, egy olyan szakmailag releváns fo¬
tóspályázatot álmodott meg, ami alkalmazkodik a megváltozott fo¬
gyasztói szokásokhoz. Egy nagy múltú fotós márkának sem kell félnie
a mobil platformoktól, hiszen itt érheti el célcsoportja jelentős részét.
A frissen zárult pályázat azt hirdeti, hogy egy igazi fotós bizony oda¬
figyel a felszerelésére is, még akkor is, ha mobil platformokon osztja
meg a képeit. A Fujifilm úttörőként egy olyan kampányt indított, ami
Facebook-on és Instagramon szimultán tudott működni, amivel a cél
az volt, hogy ne kelljen kimozdítani a fotósokat a megszokott miliő¬
jükből.

A #Fujifilmaspekt tematikus fókuszába a városok, a fotósok saját la¬
kóhelyei kerültek. Olyan képek kerülhettek be a döntőbe, amik tech¬
nikai felkészültségtől függetlenül az bizonyítják, hogy az elcsépelt
témákat, helyszíneket is meg lehet úgy mutatni, ahogy még senki
sem látta. A Fujifilm nem kért sokat a pályázóktól, mert hisz abban,
hogy akár egyetlen kép is képviselheti egy fotós hozzáállását, látás¬
módját. Ennek jegyében az érvényes pályázat mindössze 1 darab,
#Fujifilmaspekt-tel ellátott fotót jelentett, amit Instagram-on és Face¬

book-on is megoszthattak a versenyzők. A hashtag futótűzként ter¬
jedt, így a pályázat hamar önjáróvá vált, nem volt szükség a kampány
direkt promótálására.

Klisémentes városfotók

A döntőbe nyolc fotós került, akik egy kellemes szombat délutánon
mérették meg magukat. A feladat szerint a Duna-korzó olyan oldalát
kellett megmutatni, amit egy turista észre sem venne. A fotósokat
egész nap Tóth Barnabás és Viszlay Márk mesterfotósok támogatták,
akik segítettek objektívet választani, tippeket adtak a gépek kezelésé¬
hez és a beállításokhoz, ugyanis a döntősök X-szériás gépekkel fotóz¬
ták utolsó munkáikat.

Az egyszerűség jegyében

A nap végére el is dőlt, ki nyerte el leginkább a zsűri tetszését. Nemes
Zoé bizonyult a legjobbnak, aki egy X-T1 géppel gazdagodott. Képeit
erős narratívák járják át, ami teljesen elbűvölte a mestereket. A máso¬
dik helyezet Kránicz Botond lett, aki technikailag kifogástalan képet
készített a rendelkezésre álló rövid idő ellenére is. A mesterek egy kü¬
löndíjast is jutalmaztak Filin Ilia személyében, aki olyan erős koncepci¬
ót mutatott be egy 3 részes sorozaton keresztül, amit nem hagyhatott
figyelmen kívül a zsűri. A pályázat célja az volt, hogy egy mesterprog¬
ram segítségével olyan csiszolatlan gyémántokra akadjon a Fujifilm,
akikkel érdemes hosszabb távon is tervezni. Ezért a nyertesek kezébe
csúcskategóriás X-szériás gépeket adott és a fődíjat besöprő Nemes
Zoé a márka év végi közösségi kommunikációjában is fontos szerepet
kap a pályázat egyik mestere, Viszlay Márk mellett. A Fujifilm tehát a
gépek mellé ezentúl tudást is ad a vásárlók kezébe.