Az ausztrál cég par éve robbant be a köztudatba megfizethető
Cinema kamerájával, ami kimagasló dinamikatartományával és
rendkívül jól gradelhető képével állított konkurenciát a DSLR
videózásnak, mara viszont már kiforrott rendszerről
beszélhetünk, különböző kamerákkal. A cég komoly
tapasztalatokkal bír az utómunka és műsorszórás terén is, a
hazánkba is eljutó AAA kategóriás mozifilmek jelentős
hányadának Color Grading fázisát a cég DaVinci Resolve
szoftvereivel végzik, így például a Prometheus és Skyfall esetében
is, erre később bővebben is kitérünk.
Jelenleg a Blackmagicdesign legnépszerűbb kamerája a Pocket
Cinema kamera, ami egy kompakt vázban, Super16-os szenzoron
biztosit fullHD 1080p videofelvételt, 13 blendés
dinamikatartománnyal, amit ProRes 422 vagy RAW formátumban
is rögzíthetünk, illetve tömörítetlen HDMI kimenetet is kapunk. A
Super16 szenzorméret fotósoknak elsőre talán idegenként
hathat, gyakorlatilag egy M4/3-nál kisebb érzékelőről van szó,
ugyanakkor videós körökben jól ismert formátum ez, többek
között az Oscar díjas Bombák földjén és Fekete hattyú, valamint
napjaink egyik legnépszerűbb sorozata a Walking Dead is
Super16-ra forog. Az érzékelő speciális hűtést kapott, így stabil
üzemi hőmérséklet mellett — dolgozhatunk, a szokásos
fehéregyensúly , és deadpixel hibák pedig hatékonyan
Studio és Studio 4K kamera
Elsősorban műsorszóráshoz fejlesztették, de bárki megtalálhatja
benne a számítását, ugyanis rengeteg hasznos funkciót kapott,
kategóriájában verhetetlen áron. A masszív magnézium vázon
helyet kapott egy 10”-os árnyékolt kijelző, 12G-SDI, optikai ki és
be, LANC, fantomtápos RCA valamint analóg csatlakozók, és a
tally és talkback funkciókról sem kell lemondanunk. Az összes
funkció vezérelhető egy központi ATEM egységről, így több
kamerás élő produkciók számára is ideális választás.
Atlagfelhasznaloi szemszögből a beépített hangrögzítési
lehetőségek és az SDI csatlakozó lehet hasznos a nagy kijelzőn
kívül, ráadásul 4K-s kiadásban is választható, a nagyobb
felbontás előnyeit pedig élvezhetjük UHD TV-n, vagy fullHD
szerkesztésnél, az utólagos kivágás és stabilizálás elképesztően
sokoldalúvá teszi a kamerát.