OCR Output

Amikor az ember kap egy hihetetlen lehetőséget, akkor
kötelessége élni vele és létre hozni valami hasonlóan hihetetlen
alkotást — nyilatkozta a képzőművész fotós, Alexia Sinclair, mikor
megkapta egy a 17. század óta érintetlenül álló kastély kulcsait.

A történet egy a stockholmi Királyi Palotából érkezett meghívóval
kezdődött. Felkérték, hogy az egyik legismertebb fotómontázs
sorozatának, a The Regal Twelve-nek — amiben a történelem
leghíresebb női alakjait ábrázolja — egyik portréját, amelyik a
vibráló . személyiségű Krisztina svéd királynőt ábrázolja,
kiallfthassak a Királyi Fegyvertarban megrendezésre kerülő, a
királynőt bemutató kiállításon, s természetesen meg is hívták
Alexiát a megnyitó ünnepségre.

ALEXIA SINCLAIR

A FROZEN TALE

Megragadva a kínálkozó alkalmat, Alexia válaszolt az Udvarnak,
hogy szívesen elmegy Svédországba, ha fotókat is készíthet a
királyi családról. A rövid, tömör válasz az volt, hogy nem, de
udvariasan hozzátették, hogy viszont szívesen rendelkezésére
bocsátanak egy kastélyt, ahol kedvére készíthet fotókat.

Köztudomású tény, hogy Alexia Sinclair mindig mélyreható
tanulmányokat készít az alkotásaihoz, így elkezdte felkutatni,
hogy milyen fontos történelmi személyiségek vendégeskedtek a
korabeli kastélyban. Könnyű dolga volt, mert tanulmányai során
megismerte a 17. századi festészetet és ez jó kiindulási alap volt
ahhoz, hogy képet kapjon a korszak embereiről. Különösen
Johannes Vermeer festményei segítették munkáját, aki képein a
középosztály hétköznapi embereit ábrázolta, hétköznapi
cselekvéseik közben. Alexia célja az volt, hogy föltárja a régi és az
új világ sajátosságait az idő egy olyan tengelyében, amit az évek
alatt alig valamicskét változott kastély falai jelentenek.

Néhány hónappal később, Alexia megérkezett a Skokloster
kastélyba, egy 17. századi barokk remekműbe. Hála az alapos
kutatási munkájának és a gondos tervezésének, mire
megérkezett, készen állt a vadonatúj portrésorozata
elkészítésére, a Frozen Tail fotózásra.