OCR Output

ESEMENY

JELENTÉS - Esterházy Marcell,
Forgacs Péter és Gerhes Gabor
kiallitasa

Capa Központ

Megtekinthető: 2015.11.17. — 2016.03.13.

A három művész nem alkotécsoportként lép fel: a JELENTÉS három
egyéni bemutatót rendel egymás mellé, hogy így adjon lehetdsé¬
get a művészi gyakorlatok közti kapcsolódási pontok felderítésére,

összeolvasására, a gondolati közösség igazolására.

A kiállított alkotások új művek, melyek egy 2014 szeptemberében
indult munkafolyamat során készültek el. A művészek nem egy elő¬
re megszabott téma mentén alkottak; az egyéni kiállítási anyagok
megtekintése nyomán - a számos lehetséges értelmezési irány mel¬
lett — mégis létezik egy olyan olvasat, amelyből kitűnik, hogy elté¬
rő módon ugyan, de mindhárman a különböző hatalomgyakorlási

technikákat, a hatalom és az egyén viszonyát vizsgálják. A különbö¬

ző történelmi időszakokból önkényesen emelnek ki témákat, hogy
újraértelmezéseikkel segítsék megismerni saját korunk jelentéste¬

remtő mechanizmusait.

A három alkotó az egyéves időszak alatt interjúk formájában folya¬
matosan számot adott elképzeléseiről, dilemmáiról, munkamódsze¬
reiről, az alkotás mikéntjéről. A kiállításon olvasható kísérőszövegek

ezekből a beszélgetésekből emelnek ki részleteket.

HÁTRA ARC - Hermann Ildi portréi
a Cannes-i nagydíjas Saul fia című
film forgatásáról

Mai manó Ház

Megtekinthető: 2015. november 22. — 2016. január 3. hétköznap 14

és 19 óra, hétvégén 11 és 19 óra között.

Ünnepnapokon zárva.

Hermann Ildi fotográfus a Saul fia című film forgatása alatt — Nemes
Jeles László rendező és Erdély Mátyás operatőr koncepciója alapján
— portrékat készített a film szereplőiről: a nemzetközi színészgárdá¬
ról csakúgy, mint a statisztákról. Ezek a fotográfiák a köztes idő¬
ben, különös határmezsgyén készültek. A színészek nem játszanak
éppen, de a szerepüket még nem hagyták el és az sem hagyta el
őket. Ők maguk és a filmbeli énjük eggyé válva néz a kamerába. A
portrék így utat nyitnak a múlt irányába, a szerepek szerinti valóság¬
ba, ugyanakkor egy teremtett-konstruált világban, a film színteré¬
ben is léteznek. Különös erejük többek között ennek a kettősségnek

a művészi megörökítéséből fakad.

A kiválasztott harmincegy, szinte életnagyságú portré alkotta kiállí¬