OCR Output

A következő lépésben
a horizont vonalában
növeltem meg a fényt,
a kontrasztot és a
telítettséget annak
érdekében, hogy az
aszfalt jobban külön¬
váljon a_ hatterétdl.
Továbbá az autó köré
két lágy maszk is
került, hogy még
jobban kiemelje.

A színhőmérséklet helyreállítása

Következő lépésként a színegyensúlyt állítottam be az
előtér és a háttér között, valamint a csúcsfényeket és az
árnyékokat. Az árnyékos területeket kimaszkoltam, majd
olyan 2500 Kelvin közelébe állítottam a fehéregyensúlyt.
Ezek után nyitottam egy újabb réteget, hogy eltűntessem
a sarokból a holdat, és némi porfelhőt két healing
réteggel. A kép immáron már jó úton haladt, hogy igazán
fényes és teljesen kiexponált legyen.

Ezek után sem álltam meg és létrehoztam egy gradient
réteget az ég kiigazításához, kicseréltem az expozíciós
értékeket és a színtónust egy kellemesebb, és melegebb
látvány elérésének érdekében. Még mindig a helyi
képkorrekcióknál jártam, mikor megnyitottam az
advanced color editor eszközt, majd felvettem az ég
színét és megváltoztattam a színárnyalatot, a szaturációt
és a fényességet, de csak finoman.

Egyaránt csökkentettem az expozíciós és szaturációs
értékeket is a kimaszkolt területen. A következő lépésben
egy kis fényerőt és kontrasztot adtam az autónak, illetve
adtam egy kis extra , unalmat" a hegyeknek, ezalatt azt
értem, hogy vissza vettem a kontrasztból, a
szaturáltságból és a csúcsfényekből, így a néző figyelme
inkább az autóra fog terelődni a háttérben lévő hegyek
helyett.

Ebben a lépésben állítottam a teljes kép kontrasztjan, egy kicsit a HDR-en,
majd a Clarity-n is, ezen kívül az ég színén az Advanced Color Editor-t
használva. Ezek a lépések olyan mikro kontrasztot eredményeznek, melyek
ebben a stílusban elengedhetetlenek, csak úgy mint egy kis Negative
Clarity, illetve Negative Structure használata. Mindezek után, a kocsi sokkal
inkább különválik az aszfalt és a környező hegyek színeitől. Még egyszer
kiemelném: ezek a lépések irányítják a fókuszt a fő témára.

Végül az új Színegyensúly eszköz használatával pofonegyszerű volt elérni
azokat az árnyalatokat, amiket terveztem. Az árnyékokba türkizkék, a
középtónusokba és a csúcsfényekbe pedig plusz narancssárga szín került.
Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a kép hosszú utat járt be, mely szinte
kivitelezhetetlen lett volna a CaptureOne Pro 8 nélkül!

Regisztrálj a CaptureOne blog hírlevelére, hogy elsőkézből értesülj
az újdonságokról és töltsd le a szoftver 30 napos próbaverzióját, itt:
http://www.phaseone.com/en/Downloads.aspx