OCR Output

Bastian Werner az egyik legelső fotós volt a világon, aki
tesztelte az SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD G2-t. Már a
hivatalos piaci bevezetést megelőzően is úton volt egy
előszériás példánnyal, és gyűjtötte az első gyakorlati
tapasztalatokat. Az ismert viharvadász táskájában az ultra¬
nagylátószögű objektív hamar törzshelyet kapott, alig akad
ugyanis olyan bevetés, hogy ne lenne rá szükség. Bastiantól
azt szerettük volna megtudni, mi az, ami ilyen különleges
ezen az objektíven, és miért ideális az eszköz a munkájához.

Mitől érdekes számodra az SP 15-30mm f/2.8?

Szinte az összes időjárási jelenség az égbolt szélesen
elterülő részén játszódik le. Ezért ultra-nagylátószögű
objektívre van szükségem, aminek nagyon jó a
képminősége. Tisztán elméleti szempontból közelítve a
kérdést, használhatnék fix gyújtótávolságú objektívet is,
de a Tamron SP 15-30mm f/2.8 G2 lehetőséget nyújt a
gyújtótávolság változtatására, ezzel megvalósítható az
utolsó finomítás is a kompozíción.

Mik a nagylátószög előnyei a gyakorlatban?

Különösen a viharképeknél nagyon kevés az idő egy-egy
kép elkészítésére. Adott esetben néhány perc alatt már
elis vonul egy-egy cella. Ráadásul a felhők is mozgásban
vannak. Ez a két tényező nem mindig engedi, hogy
panoráma képet készítsek. Ezért van szükségem 15 mm-es
nagylátószögre, hogy az égbolt lehető legnagyobb része a
képre kerülhessen.

12 + TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN + 2018 OSZ-TEL

Az SP 15-30mm f/2.8 G2 egyik különlegessége az új AX
bevonat. A gyakorlatban ez valóban jobb minőséget
eredményez?

Az új AX bevonatnak köszönhetően a villámok nyitott
rekesszel valamivel élesebbek lesznek. Ez volt az, ami az
előző modellhez képest nekem nagyon meglepő volt. A
különbség valóban látható szabad szemmel is, tehát nem
csak a tesztlaborban jönnek ki a különbségek.

Mit szólsz az új dizájnhoz?

Tetszik, hogy az új dizájn illeszkedik a Tamron többi SP¬
objektívjéhez. Leginkább a fókuszgyűrű és a zoom gyűrű
sikerültek nagyon jól. Mindkettőn jó fogás esik, így még
éjszaka sem nyúlok véletlenül a másik gyűrűhöz.

Használod a képstabilizátort?

Az új képstabilizátor szerintem a legjobb újítás az objektíven.
A viharfrontok előtt természetesen nagyon sötét van, a
kimondottan rövid időablak sokszor nem teszi lehetővé,
hogy állványt használjak. Ezért voltam nagyon meglepődve,
amikor kézből még félmásodperces expozíciós idővel is éles
felvételeket tudtam készíteni, 15 mm-es beállítás mellett.
Ezzel elkerülhetem a képminőség szempontjából előnytelen
ISO beállításokat, így jobb képeket kapok.