A mostani sorozattal szerettünk volna egy könnyedebb, derűsebb
képi világot megfogalmazni, amellyel ugyanúgy megtartjuk azt
az erős asszociációs lehetőségeket, amelyekkel a téli sorozatunk
kapcsán is éltünk.
Helyszínként egy üresen álló kápolnát választottunk, amely első
belépésre is valami ősi erőt sugárzott. Kopott falai és a beszűrődő
fény természetfeletti hangulatot árasztottak.
Ezt az éteri hangulatot rusztikus dekorációval egészítettük ki,
amelynek összhatása egy titkosan megtartott kétszemélyes esküvő
intimitásának és izgalmának érzelmi keverékét adja.
Nagyon fontosnak tartottuk azt, hogy a fények megfelelő hang¬
súlyt kapjanak a sorozatban és segítségükkel hangsúlyozni tudjuk
azt a hangulatot, amely a helyszínből és a dekoráció stílusából
áradt. Fontos vezérszál volt nálunk a képek megalkotásánál, hogy
semmi ne legyen túlságosan megszerkesztett és minden képi elem
a fényektől elkezdve a dekoráción és pózokon át az esetlegesség
hangulatát árassza.
Ebben a bonyolult szituációban, ahol állandóan változó, termé¬
szetes kültéri fényt kell keverni mesterséges fénnyel úgy, hogy
a hangulat a fények változásának ellenére ugyanaz maradjon az
egész nap folyamán, nagyon nagy segítségünkre volt Profoto
B1 vakuszettje és a hozzá kapcsolódó Air remote vakuszinkron
egység. A vakufényeket kiegészítő fényekként használtuk és a
természetes, meglévő fényekhez adtuk hozzá, mindvégig azt a
hatást keltve, mintha csak a természetes meglévő fények állnának
a rendelkezésünkre.
A hirtelen váltakozó fényekhez azonnal tudtunk alkalmazkodni a
Profoto Wireless Remote technológiájával és üdítően kényelmes
volt a könnyű, kicsi, akkumulátoros, fejgenerátoros vakukat egy
szempillantás alatt a megfelelő pozícióba elhelyezni.
A közép- és nagyformátumú filmes fotózásban szerzett tapasz¬
talatainkat az esküvői fotózásban ritkán tudjuk kihasználni, ezért
nagy örömmel nyúltunk a Phase One IQ 280 rendszerhez. DSLR
felhasználóként nekünk a legfontosabb szempont a sebesség
és az autofókusz precizitása volt, így kissé vonakodva nyúltunk
középformátumú digitális kamerához. Ennek ellenére meglepően
gyors és precíz autofókusszal rendelkező, stabil, megbízható gépet
vehettünk a kezünkbe. Az autofókusz, bár csak középpontos fó¬
kuszálási lehetőséget kínál fel, a legtöbb feladatnál megbízhatóan
és gyorsan biztosította a tűéles végeredményt. A kamera terhelve
is roppant gyorsan reagált, és számítógépen azonnali visszajel¬
zésekre adott lehetőséget. A hatalmas dinamikatartománynak
köszönhetően az árnyékosabb részletekben is hihetetlenül gazdag
tónustartománnyal dolgozhattunk. A 80 megapixeles felbontás
pedig olyan szintre emelte a sorozatot, amivel még a középformá¬
tumú filmes képeink kiállítási előkészítései során sem találkoztunk.
Ha érdekel, hogyan
készültek a fotók,
akkor tekintsd meg
werkfilmünket.
52 e TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN e 2016/1.