Fernando Guerra eredetileg építész. Az elsők között lett épület¬
 fotográfus, miután a fotózás iránti rajongását ötvözte tanulmá¬
 nyaival. 2 hete volt már Fernando kezében az új Canon EOS 5DS,
 amikor a CPN a benyomásairól, tapasztalatairól kérdezte. . .
  
, Egyből befogtam a gépet, a teszten felül ügyfélmeg¬
 rendelésekre is, illetve saját kedvtelésből is készítettem
 képeket, sok feladat állt előttem, így nem volt szükségem
 2 hónapra, hogy leteszteljem a gépet."
  
Visszaemlékezve az 5D sorozatra, , Az első 5D után a Mark II ha¬
 talmas ugrást jelentett, nem különben a Mark III. Nem panaszko¬
 dom a Mark III-ra, tökéletes volt számomra, de mindig nagyobbra,
 gyorsabbra, jobbra vágyunk. Amikor a Canon megkérdezte, hogy
  
nagyobb szenzort, felbontást, valamint több részletet a sötét és a
 világos részeken."
  
RAW vagy JPEG és a munkafolyamat
 
Mikor azok a részletek, amik elérhetővé válnak az 5DS-sel? , Sok
 időt töltök belterek fotózásával. Amikor elkezdesz belenagyítani
 egy képbe, akkor jönnek elő igazán a részletek, látod, hogy mire
 is jó 2x Megapixel, és amikor ez megduplázódik, az döbbenetes."
 A tesztidőszak alatt Fernando gondolkodott a RAW vagy JPEG
 kérdésén. , Esetenként nagyon sok képet kell átadnom az
 ügyfelemnek, így azon tűnődtem, hogy vajon adhatok-e JPEG
 formátumú képet nekik. Ezt ezelőtt sosem tettem meg, viszont
 
 
16 e TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN ¢ 2016/1.
  
A fotókat készítette.
 Fernando Guerra _
 www.ultimasreportagens.com
  
ha elég jó a JPEG, akkor nem kell a RAW formátummal bajlddnia
 az Ugyfelemnek. A kimagasló részletek és az alacsony zajosodas
 lenyűgözött. Lehet, hogy többször fogok JPEG formátumban
 fotózni majd? Mert ha már beállítottad az expozíciót és a fehér¬
 egyensúlyt, nagy baj már nem lehet. Ez egy elég különleges JPEG
  
Amikor megláttam a RAW képek méretét, adódott a
 kérdés: nem lesz esetleg elavult a számítógépem hozzá?
 Szerencsére nem ez történt, a megszokott folyamatokkal
 dolgozhattam a RAW képeken."
  
A helyszíni fotózások
 
Az egyik első projekt, amelyben használtam, Covilhában, Portu¬
 gália északi részén volt. A Portugál Távközlési vállalat Adatkezelési
 Központja Mies van der Rohe díjat kapott a közelmúltban, így
 egyből mélyvízbe dobtam a gépet. A főépület külsejét temérdek
 fém elem borította, amivel bármelyik kamera megszenvedne a sok
 visszaverődés miatt. Még a szemnek is nehéz, mert nagyon vilá¬
 gos, és a ráeső fény szerteágazóan szóródik szét róla. Ha van egy
 felület, amely több ezer fémlemezből áll, akkor azt gondolnád,
 hogy iszonyatos Moiré hatással fogsz találkozni, nem beszélve a
 szegélyek lilás elszíneződéséről vagy bármi más hibáról, de ebből
 semmit sem tapasztaltam.