A Fidesz marketingje, amelyben a negatív elem dominált, már 2014-től folyamatos
volt. A kampányt a félelemre és a gyűlöletre alapozták, az ellenségképet Soros György
személyében találták meg. A kormánypárt szerint ő koordinálja és irányítja ugyanis az
, Országra támadó csoportokat". Az első csoportot a migransok képviselik, akik megje¬
lenésükkel , tönkreteszik a magyar kultúrát, erkölcsöket, hagyományokat", ittlétük
erőszakot hoz és növeli a terrorveszélyt (a megépített kerítés ugyan fékezte benyomu¬
lasukat, de a veszély még nem múlt el). A második csoportot a ,,Soros-bérenc” hazai
civil szervezetek jelentik (pl. Helsinki Bizottság, Társaság a Szabadságjogokért, Am¬
nesty International, Norvég Civil Alap, Transparency International stb.), amelyek tá¬
mogatják, segítik a migránsok beözönlését. A harmadik csoportot Brüsszel és az eu¬
rokraták képezik, akiket szintén Soros irányít, ezért támadják folyamatosan Orbán Vik¬
tort. Végezetül még az ENSZ és annak több szervezete is jelent további veszélyt. Ezek¬
re az ellenségképekre alapozva született meg a Fidesz két kampányszlogenje: , 4 haza
megvédése" és , Nekünk Magyarország az első!"
Plakatrongalas (Forrás: alfahir.hu)
Az ellenzéki partok kampanya
Az ellenzéki partok kampanyaban kevés volt a valodi problémakra — igy az életszinvo¬
nal kérdésére, a szegénységre, a nyugdíjakra, a nyugdíjasok helyzetére, a gazdasági
hatékonyságot akadályozó tényezőkre, a hátrányos helyzetű vidéki települések gondja¬
ira stb. — adott válasz. Helyettük szinte minden pártnál (de különösen a Jobbiknál) a
korrupciós ügyek szerepeltek legfőbb problémaként. A közbeszerzések (OLAF¬