leszavazunk számszerű többséggel, ha tetszik, ha nem, osztán csaszi, leoltottunk, kiik¬
tattunk, elmentünk, maradsz magadnak a hüppögéseddel. . . !
Hát így a kezdet, az alaphang. Nem a szóbanforgó műé, hanem az enyém, az olvasóé, a
megérteni próbálkozóé. A Szerző ennél jóval méltányosabb. Nem is teheti, hogy ne
legyen az, de nem is célja. Az ötszáznegyvennégy oldal utolsó huszonkét oldala a hi¬
vatkozott jogi források, törvények, határozatok, alkotmánybírósági vélemények, euró¬
pai joganyagok és irányelvek, nemzetközi jogi hivatkozások, módosító javaslatok,
országgyűlési határozatok, indoklások jegyzéke, a függelék további húsz oldala is a
közhivatalos állami dokumentumok másolata. A Bevezetéstől a Záró gondolatokig 481
oldal maga a kötet törzsanyaga. Erről kéne itt szépen, röviden, igazul és érthetően me¬
sélnem , valamit". . .
CENTRALIZÁLT MAGYARORSZÁG
- MEGTÉPÁZOTT JOGVÉDELEM
A hatalommegosztás rendszerének
változásairól (2010-2014)
Ez persze esélytelen. A könyv négy nagyobb részre, ezeken belül is nagyobb fejezetek¬
re (hol kettőre, hol ötre) osztja magát, korrekt jogi szakkönyvhöz méltóan római és
arab számozással ellátva, perfekt rendszerlogika szerint fölépítve. Publicisztikusabb
felületen ebből hozzávetőlegesen egyetlen oldal egyetlen nagyobb bekezdése lehetne
ismertethető. Szakjogászi aspektusban lehet, még ennyi sem, mert maga a közjog, a
hatalommegosztás rendszere, az alkotmányos intézményrendszer és a kormányzati
működésrend szakmai vitaanyagai akár egyetlen sor vagy fogalom célján, funkcióján,
tárgyalási fundamentumán és parlamentáris gyakorlatban érvényesítésre kerülő kulcs¬