OCR Output

EIZO

CS2730

Fotdsként igyekszem a lehető legtöbbet
kihozni a képeimből, törekszem a minő¬
ségre és a letisztultságra. Nagyon fontos
számomra, hogy amikor akár csak egy
gyors preview-t szeretnék mutatni,
akkor az a lehető legközelebb legyen

a végeredményhez. Stúdiófotósként
hiszek a tether shootingban, szeretem
egyrészt, ha a megrendelő egyből
nagyban látja a nyers képeket, valamint
nekem is jó visszajelzés, ha látom, mi
éles, és mi nem.

A napokban lehetőségem volt tesztelni az EIZO CS2730 típusú
monitorát, amellyel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném most
megosztani az olvasókkal.

Retusálni nagy monitoron, tartja a mondás. Igaz! Viszont annyi
más dolog van, ami meghatározza az adott látványt, hogy az elké¬
pesztő. OSX felhasználóként én is, ha mondhatjuk úgy, beleestem
a hibába, és nem az volt számomra a cél, hogy multifunkcionális
és nagy legyen a monitor. Amikor az ember már pár évet dolgo¬
zott a szakmájában, akkor jön csak rá a dolgok egyértelműségére.
A fotós fotózzon, a retusőr retusáljon, a monitor pedig tegye azt,
amire tervezték.

Az EIZO monitorokat kifejezetten egy adott területre fejlesztik,
függően a felhasználástól. Elérhetőek akár a légiirányításban,
orvosi célokra, fotózásra, médiaszerkesztésre, különböző ipari
felhasználású megoldásokra vagy pedig egyszerű otthoni haszná¬
latra.

Az Eizo CS2730-at a saját képeimen teszteltem elsőként. Hűha!
Nagy meglepetés fogadott. Egyrészt a színtér kérdése számomra
mindig fontos volt, így igyekeztem azt a színprofilt alkalmazni a

68 — TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 2016 / 2.

monitoromon, mint amiben fotóztam. Többnyire adobeRGB szín¬
térben készült képekről van szó. A korábbi nem hiteles és kalibrált
monitoromon készült képek először nagyon zajosnak tűntek, és
valahogy mintha a színeket néha túlhúztam volna. Elkeseredtem,
de jó volt szembesülnöm a látvánnyal. Úgy éreztem, az összes
képemet újra kell retusálnom azonnal. A nagy felindulás után per¬
sze elkezdtem továbbgondolni a dolgokat. Vajon a megrendelők
miben, miként és hogy nézik a képeim? Bele sem akarok gondolni
sokszor, hogy vajon ezzel foglalkoznak-e.

Az igazi teszt csak most következett. A monitort szintén tether
shootingban használtam, de ezúttal egy egészen más eszközzel. A
csúcsok csúcsát, a fényképezőgépek istenét, a Phase One XF 100
MP szettet teszteltem. Röviden annyit kell tudni a gépről, hogy
középformátum, 100 megapixeles hátfallal, és 16 biten tárolja a
színeket. A legfontosabb dolog számomra a színhelyesség volt
jelen esetben, illetve nagyon megkönnyítette a dolgom, hogy
portréfotózás közben egy mozdulat volt átforgatni a monitort a
nagyobb nézőképek érdekében. Tudtam különbséget tenni a lágy
tónusok között, a 100 százalékos nézet ultra éles volt, teljesen elé¬
gedett voltam mindvégig vele. Tudtam, hogy a feldolgozás alatt is
ugyanannyira megbízhatok a képeim minőségében, mint ameny¬
nyire elvártam. A haladó, megrendelésre dolgozó fotósoknak csak
ajánlani tudom mind retusáláshoz, mind pedig a fotózás kötelező
darabjaként az Eizo CS2730-at. A mezei - általam jónak ítélt —
monitoromban nagyot csalódtam. Érdekességképpen áthúztam
1-2 nagy méretű TIF-et, és ott is megnéztem az eltérést. Az egész
látvány olyan volt, mintha az utcán néztem volna egy citylight-ot.

Az Eizo monitorok nem véletlenül piacvezetők szerte a világon.
Az Eizo CS2730 minden téren teljesítette az elvárásaimat, csak aján¬
lani tudom minden fotósnak, médiaszerkesztőnek. — 327 000 Ft

A monitort Bedő Dániel tesztelte.