OCR
Fernando Guerra eredetileg építész. Az elsők között lett épületfotográfus, miután a fotózás iránti rajongását ötvözte tanulmányaival. 2 hete volt már Fernando kezében az új Canon EOS 5DS, amikor a CPN a benyomásairól, tapasztalatairól kérdezte. . . , Egyből befogtam a gépet, a teszten felül ügyfélmegrendelésekre is, illetve saját kedvtelésből is készítettem képeket, sok feladat állt előttem, így nem volt szükségem 2 hónapra, hogy leteszteljem a gépet." Visszaemlékezve az 5D sorozatra, , Az első 5D után a Mark II hatalmas ugrást jelentett, nem különben a Mark III. Nem panaszkodom a Mark III-ra, tökéletes volt számomra, de mindig nagyobbra, gyorsabbra, jobbra vágyunk. Amikor a Canon megkérdezte, hogy nagyobb szenzort, felbontást, valamint több részletet a sötét és a világos részeken." RAW vagy JPEG és a munkafolyamat Mikor azok a részletek, amik elérhetővé válnak az 5DS-sel? , Sok időt töltök belterek fotózásával. Amikor elkezdesz belenagyítani egy képbe, akkor jönnek elő igazán a részletek, látod, hogy mire is jó 2x Megapixel, és amikor ez megduplázódik, az döbbenetes." A tesztidőszak alatt Fernando gondolkodott a RAW vagy JPEG kérdésén. , Esetenként nagyon sok képet kell átadnom az ügyfelemnek, így azon tűnődtem, hogy vajon adhatok-e JPEG formátumú képet nekik. Ezt ezelőtt sosem tettem meg, viszont 16 e TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN ¢ 2016/1. A fotókat készítette. Fernando Guerra _ www.ultimasreportagens.com ha elég jó a JPEG, akkor nem kell a RAW formátummal bajlddnia az Ugyfelemnek. A kimagasló részletek és az alacsony zajosodas lenyűgözött. Lehet, hogy többször fogok JPEG formátumban fotózni majd? Mert ha már beállítottad az expozíciót és a fehéregyensúlyt, nagy baj már nem lehet. Ez egy elég különleges JPEG ír" masina Amikor megláttam a RAW képek méretét, adódott a kérdés: nem lesz esetleg elavult a számítógépem hozzá? Szerencsére nem ez történt, a megszokott folyamatokkal dolgozhattam a RAW képeken." A helyszíni fotózások Az egyik első projekt, amelyben használtam, Covilhában, Portugália északi részén volt. A Portugál Távközlési vállalat Adatkezelési Központja Mies van der Rohe díjat kapott a közelmúltban, így egyből mélyvízbe dobtam a gépet. A főépület külsejét temérdek fém elem borította, amivel bármelyik kamera megszenvedne a sok visszaverődés miatt. Még a szemnek is nehéz, mert nagyon világos, és a ráeső fény szerteágazóan szóródik szét róla. Ha van egy felület, amely több ezer fémlemezből áll, akkor azt gondolnád, hogy iszonyatos Moiré hatással fogsz találkozni, nem beszélve a szegélyek lilás elszíneződéséről vagy bármi más hibáról, de ebből semmit sem tapasztaltam.