OCR Output

Fernando Guerra eredetileg építész. Az elsők között lett épület¬
fotográfus, miután a fotózás iránti rajongását ötvözte tanulmá¬
nyaival. 2 hete volt már Fernando kezében az új Canon EOS 5DS,
amikor a CPN a benyomásairól, tapasztalatairól kérdezte. . .

, Egyből befogtam a gépet, a teszten felül ügyfélmeg¬
rendelésekre is, illetve saját kedvtelésből is készítettem
képeket, sok feladat állt előttem, így nem volt szükségem
2 hónapra, hogy leteszteljem a gépet."

Visszaemlékezve az 5D sorozatra, , Az első 5D után a Mark II ha¬
talmas ugrást jelentett, nem különben a Mark III. Nem panaszko¬
dom a Mark III-ra, tökéletes volt számomra, de mindig nagyobbra,
gyorsabbra, jobbra vágyunk. Amikor a Canon megkérdezte, hogy

nagyobb szenzort, felbontást, valamint több részletet a sötét és a
világos részeken."

RAW vagy JPEG és a munkafolyamat

Mikor azok a részletek, amik elérhetővé válnak az 5DS-sel? , Sok
időt töltök belterek fotózásával. Amikor elkezdesz belenagyítani
egy képbe, akkor jönnek elő igazán a részletek, látod, hogy mire
is jó 2x Megapixel, és amikor ez megduplázódik, az döbbenetes."
A tesztidőszak alatt Fernando gondolkodott a RAW vagy JPEG
kérdésén. , Esetenként nagyon sok képet kell átadnom az
ügyfelemnek, így azon tűnődtem, hogy vajon adhatok-e JPEG
formátumú képet nekik. Ezt ezelőtt sosem tettem meg, viszont

16 e TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN ¢ 2016/1.

A fotókat készítette.
Fernando Guerra _
www.ultimasreportagens.com

ha elég jó a JPEG, akkor nem kell a RAW formátummal bajlddnia
az Ugyfelemnek. A kimagasló részletek és az alacsony zajosodas
lenyűgözött. Lehet, hogy többször fogok JPEG formátumban
fotózni majd? Mert ha már beállítottad az expozíciót és a fehér¬
egyensúlyt, nagy baj már nem lehet. Ez egy elég különleges JPEG

ír"

masina

Amikor megláttam a RAW képek méretét, adódott a
kérdés: nem lesz esetleg elavult a számítógépem hozzá?
Szerencsére nem ez történt, a megszokott folyamatokkal
dolgozhattam a RAW képeken."

A helyszíni fotózások

Az egyik első projekt, amelyben használtam, Covilhában, Portu¬
gália északi részén volt. A Portugál Távközlési vállalat Adatkezelési
Központja Mies van der Rohe díjat kapott a közelmúltban, így
egyből mélyvízbe dobtam a gépet. A főépület külsejét temérdek
fém elem borította, amivel bármelyik kamera megszenvedne a sok
visszaverődés miatt. Még a szemnek is nehéz, mert nagyon vilá¬
gos, és a ráeső fény szerteágazóan szóródik szét róla. Ha van egy
felület, amely több ezer fémlemezből áll, akkor azt gondolnád,
hogy iszonyatos Moiré hatással fogsz találkozni, nem beszélve a
szegélyek lilás elszíneződéséről vagy bármi más hibáról, de ebből
semmit sem tapasztaltam.