OCR
Sok fotós azt meséli magáról hogy észre sem vette, egyszer csak fotós lett. Te ennél sokkal tudatosabban építetted fel fotós vállalkozásod. Szerinted mi kell ahhoz hogy valaki sikeres fotós legyen? Azt gondolom, hogy a fotósként elért sikerteimet az erős üzleti szemléletemnek köszönhetem. Az eredeti végzettségem közgazdász, így komoly üzleti stratégiai és marketing tudásra tudtam alapozni a fotós vállalkozásom. A legjobb döntésem egyértelműen a specializáció volt. Manapság bárki, akinek van egy draga kamerája meg egy facebook oldala, az profi fotósnak tartja magát. Meg kell tehát magunkat különböztetni valamivel a tömegből. Plusz képtelenség minden területen kiemelkedő munkát nyújtani. Anno én extrém mountainbike fotózással kezdtem, később rendezvényeket, esküvőket fotóztam, aztán szerettem bele a stúdió portréfotózásba. Mindegyikhez teljesen más fajta felszerelés és látásmód szükséges. És legfőképpen totálisan eltérő a célközönség mindegyik esetében. Ha leszűkíted a szolgáltatásod egy szakterületre, akkor sokkal könnyebb lesz összeállítani a felszerelésed, és gyorsabban ki tudod tanulni a fortélyait. Egyszerűbb lesz ezen felül megtalálnod a célközönséged és kiismerned a szokásaikat, hogy az ő igényekre tudd szabni teljesen a szolgáltatásod. Mivel minőségi képeid lesznek idővel, és jól van belőve, hogy kinek készíted a képeket, ezért el tudsz kérni érte prémium árat, és nem kell egy hónapban 100 embert fotóznod vagy 8 esküvőt lenyomnod. Mivel én vállalati környezetben dolgoztam, és a portré az erősségem, ezért adta magát, hogy üzleti portréfotózás legyen a fő irányvonal számomra. Ezen belül is tovább szűkítem célközönségem Budapestre, a magasan iskolázott közép- és felsővezetői rétegre. A prémium árazásom is segíti mindezt. Ezek eredményeképp az ügyfeleim 95%-aval szívesen dolgozom együtt, mert megbecsülik és értékelik a munkámat. Kiskunlacházán viszont hiába próbálnék headshot fotóstúdiót nyitni, hamar felkopna az állam. Ahol egyszemélyben te vagy "A fotós", ott valóban neked kell a falu napok fotózásától az iskolai tablóképekig mindent csinálnod, hogy meg tudj élni. Ebben az esetben az ott élő emberekre vagy specializálódva. A fotózás, de a portré fotózás különösen - egy bizalmi munka. Hitelesnek kell tehát tűnni a potenciális ügyfelek szemében. Ennek legfontosabb eleme a portfóliónk, ezért kiemelkedő jelentőségű, hogy tudatosan és konzisztensen állítsuk össze. Ha felmész a weboldalamra, akkor azonnal látod, hogy mit fogsz kapni nálam: egy letisztult, stúdióban készült headshot képet, amin bomba jó az arckifejezésed. Az összes többi csak körítés. Ha van több terület is, amiben dolgozol, akkor azt javaslom, hogy rendezd őket külön galériákba. Vagy akár csinálhatsz külön weboldalt is nekik. Csak világosan lássák az emberek, hogy mit kapnak nálad a pénzükért. A galériákban lehetőleg minél több fotózás képei legyenek. Ne azt érezzék az ügyfelek, hogy felbéreltél egy modellt, akit lefotóztál 8 féle képpen, mert abból nem fogják elhinni, hogy róluk is jó képet fogsz tudni készíteni. 22 - TRIPONT FOTO voc Gheasm - 2017 / 2.