OCR
FUJIFILM A fiatal fotós generáció telefonon szocializálódott. Manapság nem nehéz egy fiatal fotósnak kiélni a belülről fakadó exhibicionizmusát. Könnyű inspirálódni, hiszen a végtelen, magas minőségű fotós tartalom könnyen elérhető, mindössze néhány kattintásnyi távolságra van a kezdőktől. A fotóstechnikai minőség helyett telefonos manipulációkkal operálnak az új generációs fotósjelöltek, akikben az a közös, hogy a technikai bravúrok helyett a friss megközelítésű kompozíciók kerültek előtérbe. A gyors felfutású online sikerek hátulütője viszont az, hogy a like-ok és a megosztások sokszor nem jelentenek igazi visszacsatolást. Kimaradnak a folyamatból azok a fotós mesterek, akik korábban ellátták a kurátor szerepet, amit ma a közösségi oldalak ereje vett at. A #Fujifilmaspekt pályázat egyik tanulsága, hogy az új generációs fotósok is ki vannak éhezve a szakmai visszacsatolásra. Csak egy hashtag A Fujifilm felismerve a problémát, egy olyan szakmailag releváns fotóspályázatot álmodott meg, ami alkalmazkodik a megváltozott fogyasztói szokásokhoz. Egy nagy múltú fotós márkának sem kell félnie a mobil platformoktól, hiszen itt érheti el célcsoportja jelentős részét. A frissen zárult pályázat azt hirdeti, hogy egy igazi fotós bizony odafigyel a felszerelésére is, még akkor is, ha mobil platformokon osztja meg a képeit. A Fujifilm úttörőként egy olyan kampányt indított, ami Facebook-on és Instagramon szimultán tudott működni, amivel a cél az volt, hogy ne kelljen kimozdítani a fotósokat a megszokott miliőjükből. A #Fujifilmaspekt tematikus fókuszába a városok, a fotósok saját lakóhelyei kerültek. Olyan képek kerülhettek be a döntőbe, amik technikai felkészültségtől függetlenül az bizonyítják, hogy az elcsépelt témákat, helyszíneket is meg lehet úgy mutatni, ahogy még senki sem látta. A Fujifilm nem kért sokat a pályázóktól, mert hisz abban, hogy akár egyetlen kép is képviselheti egy fotós hozzáállását, látásmódját. Ennek jegyében az érvényes pályázat mindössze 1 darab, #Fujifilmaspekt-tel ellátott fotót jelentett, amit Instagram-on és Facebook-on is megoszthattak a versenyzők. A hashtag futótűzként terjedt, így a pályázat hamar önjáróvá vált, nem volt szükség a kampány direkt promótálására. Klisémentes városfotók A döntőbe nyolc fotós került, akik egy kellemes szombat délutánon mérették meg magukat. A feladat szerint a Duna-korzó olyan oldalát kellett megmutatni, amit egy turista észre sem venne. A fotósokat egész nap Tóth Barnabás és Viszlay Márk mesterfotósok támogatták, akik segítettek objektívet választani, tippeket adtak a gépek kezeléséhez és a beállításokhoz, ugyanis a döntősök X-szériás gépekkel fotózták utolsó munkáikat. Az egyszerűség jegyében A nap végére el is dőlt, ki nyerte el leginkább a zsűri tetszését. Nemes Zoé bizonyult a legjobbnak, aki egy X-T1 géppel gazdagodott. Képeit erős narratívák járják át, ami teljesen elbűvölte a mestereket. A második helyezet Kránicz Botond lett, aki technikailag kifogástalan képet készített a rendelkezésre álló rövid idő ellenére is. A mesterek egy különdíjast is jutalmaztak Filin Ilia személyében, aki olyan erős koncepciót mutatott be egy 3 részes sorozaton keresztül, amit nem hagyhatott figyelmen kívül a zsűri. A pályázat célja az volt, hogy egy mesterprogram segítségével olyan csiszolatlan gyémántokra akadjon a Fujifilm, akikkel érdemes hosszabb távon is tervezni. Ezért a nyertesek kezébe csúcskategóriás X-szériás gépeket adott és a fődíjat besöprő Nemes Zoé a márka év végi közösségi kommunikációjában is fontos szerepet kap a pályázat egyik mestere, Viszlay Márk mellett. A Fujifilm tehát a gépek mellé ezentúl tudást is ad a vásárlók kezébe.