OCR
Amikor az ember kap egy hihetetlen lehetőséget, akkor kötelessége élni vele és létre hozni valami hasonlóan hihetetlen alkotást — nyilatkozta a képzőművész fotós, Alexia Sinclair, mikor megkapta egy a 17. század óta érintetlenül álló kastély kulcsait. A történet egy a stockholmi Királyi Palotából érkezett meghívóval kezdődött. Felkérték, hogy az egyik legismertebb fotómontázs sorozatának, a The Regal Twelve-nek — amiben a történelem leghíresebb női alakjait ábrázolja — egyik portréját, amelyik a vibráló . személyiségű Krisztina svéd királynőt ábrázolja, kiallfthassak a Királyi Fegyvertarban megrendezésre kerülő, a királynőt bemutató kiállításon, s természetesen meg is hívták Alexiát a megnyitó ünnepségre. ALEXIA SINCLAIR A FROZEN TALE Megragadva a kínálkozó alkalmat, Alexia válaszolt az Udvarnak, hogy szívesen elmegy Svédországba, ha fotókat is készíthet a királyi családról. A rövid, tömör válasz az volt, hogy nem, de udvariasan hozzátették, hogy viszont szívesen rendelkezésére bocsátanak egy kastélyt, ahol kedvére készíthet fotókat. Köztudomású tény, hogy Alexia Sinclair mindig mélyreható tanulmányokat készít az alkotásaihoz, így elkezdte felkutatni, hogy milyen fontos történelmi személyiségek vendégeskedtek a korabeli kastélyban. Könnyű dolga volt, mert tanulmányai során megismerte a 17. századi festészetet és ez jó kiindulási alap volt ahhoz, hogy képet kapjon a korszak embereiről. Különösen Johannes Vermeer festményei segítették munkáját, aki képein a középosztály hétköznapi embereit ábrázolta, hétköznapi cselekvéseik közben. Alexia célja az volt, hogy föltárja a régi és az új világ sajátosságait az idő egy olyan tengelyében, amit az évek alatt alig valamicskét változott kastély falai jelentenek. Néhány hónappal később, Alexia megérkezett a Skokloster kastélyba, egy 17. századi barokk remekműbe. Hála az alapos kutatási munkájának és a gondos tervezésének, mire megérkezett, készen állt a vadonatúj portrésorozata elkészítésére, a Frozen Tail fotózásra.