Skip to main content
mobile

Heritázs

  • Search
  • Collections
Englishen
  • Magyarhu
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
kzd_000002/0000

Közös dolgaink1

  • Preview
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Total Pages
474
Collection
Közös dolgaink
kzd_000002/0028
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 29 [29]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
kzd_000002/0028

OCR

Az országos helyzetképbe, intézményrendszerbe hogyan illeszkedik bele az Alapítvány? — A hajléktalanság arányát tekintve Budapest vezet, de Pécs is az élmezőnyben van. A jövedelmi viszonyokat, foglalkoztatást tekintve Pécsnek rosszak a mutatói, ez kihat azokra is, akik a leginkább rászorult helyzetben élnek. Viszont ennek , köszönhető", hogy kialakult egy nagy intézményrendszer, a Támasz Alapítvány Magyarország vezető intézményei között van. A legnagyobb a Budapesti Módszertani Szociális Központ: sok ezer fős szállásuk van, sok ezer szociális munkás dolgozik náluk. Ezt követik a nagy szervezetek: a Menhely Alapítvány és a Hajléktalanokért Közalapítvány. Vidéken Debrecenben működik a legnagyobb intézményrendszer, de ott is több szereplős, mint Pécsett. Pécsett nagy szerepet vállal a Máltai Szeretetszolgálat, és a kertvárosi plébánia által 2011-ben létrehozott Remény Háza," de lényegében egy kézben maradt a hajléktalanellátás. Ez szakmailag nagyon jó, szervezetileg viszont nehezebb, mert nagy szervezet vagyunk, 120 dolgozónk és hat telephelyünk van. Folyamatos a szakmai és politikai vita az október 15-én életbe lépett szabályozással kapcsolatban. Volt-e lehetőség arra, hogy szakmai szervezetek részt vegyenek a rendelet kidolgozásában, vagy legalább véleményezzék azt? — Mivel a hajléktalanság egy látható szociális probléma, ezért bármilyen kormány volt hatalmon, a hajléktalan-ellátásnak mindig nagy lobbiereje volt, mindig bele tudott szólni a törvényi szabályozásokba. A 2018-as kormányrendelet viszont teljesen más területen, a Belügyminisztériumban született. A szociális tárca próbált lépést tartani, de mivel az alaptörvényt, a szabálysértési törvényt és annak végrehajtási rendeleteit módosították, ennek kidolgozása a Belügyminisztériumhoz tartozott. A szakemberek részesei voltak a folyamatos konzultációnak, a szociális tárca a szakma oldalát képviselte, de ez most egy másik minisztérium fennhatósága alatt maradt. Milyen új többletterhek, feladatok következnek ebból a szabályozásból? — Szinte semmi. A hajléktalan-ellátás egy rutinos munka. Az utcán életvitelszerűen nagyon kevés hajléktalan él: Pécsett 67 ember volt, akiről úgy gondoltunk, hogy érinteni fogja a rendelet. Ehhez képest az intézményrendszer már most 250 férőhelyes, és november 1-jével ez minden évben kiegészül még száz férőhellyel. Ezen kívül csak a Támasz Alapítványnál 350 fő számára van hely a nappali intézményben, és további csaknem 100 hely a többi szervezetnél. Tehát van sok férőhely, és ezek tele, vagy csaknem tele vannak, sőt van olyan egység, melynek bőven 100% fölötti a kihasználtsága. A Gomba utcai 70 fős éjjeli menedékhelyen 88-an aludtak, a 20 fős nőiben pedig 24-en. Nem is tudunk több embert befogadni, nem lehet több matracot lerakni; akit nem tudunk befogadni, azt a folyosón fogjuk leültetni. Tehát telített az intézményrendszer, ugyanakkor van 67 ember, aki nem akarja igénybe venni az ellátást. 29

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
2150 px
Image height
3036 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.5 MB
Permalink to jpg
kzd_000002/0028.jpg
Permalink to ocr
kzd_000002/0028.ocr

Privacy

  • Privacy policies
  • Cookies

  • https://facebook.com/tripont

Website

  • heritazs.hu
  • phaseone.hu
  • tripont.hu
  • tripont.hu/problog

Contact

  • +36 30 462 23 40
  • klinger.gabor@tripont.hu
  • 1131 Budapest,
  • Reitter Ferenc utca 132/J.

  • Copyright © 2023 Tripont Kft.
  • Copyright © 2024 Tripont Kft.

Heritázs

LoginRegister

User login

I forgot my password
  • Search
  • Collections
Englishen
  • Magyarhu
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh